Friday, April 30, 2010

Nasib dan Rezeki berkat Batuan?? Lebih banyak berkat bekerja dan berpikir






Anwari Doel Arnowo

30 April, 2010

emerald

emerald, the green variety of beryl, of which aquamarine is the blue variety. Chemically, it is a beryllium-aluminum silicate whose color is due to small quantities of chromium compounds. The emerald was highly esteemed in antiquity; the stones were used for ornaments in early Egypt where some of the first emeralds were mined. The finest emeralds are found in South America in Colombia, where they have been mined for over 400 years. The gem was a favorite in pre-Columbian Mexico and Peru, where it was cut in intricate designs. The treasure taken back to Spain by early explorers included emeralds. Good emeralds are the most highly valued of gem stones. India, Zimbabwe, and Australia are minor sources of the natural stones. Synthetic emeralds are also manufactured in Germany, France, and the United States. The Oriental emerald, a different gem, is the transparent green variety of corundum.
Mengapa memperhatikan emerald??
Saya kan belum pernah memilikinya biar sampai hari ini sekalipun, pada hal saya ini sudah berumur 72 tahun pada tanggal 17 Mei, 2010 yang akan datang?? Coba periksa daftar di bawah ini, mau diapakan dengan batu emerald??
Membawa rezeki?
Rezeki apa lagi, umur sudah cukup mengalami banyak rezeki, berkali-kali. Kalau benar masih ada rezeki yang saya belum tau saat ini, ya masa itu karena emerald?!? Saya tidak memegang atau malah mempunyainya, jadi saya tidak diberi rezeki dari emerald juga tidak apa-apa, karena saya sekarang ini menerima saja kalau memang harus dowsizing dalam menjalani usia tua. Kalau ditanya apa yang saya ingini, jawab saya adalah kesehatan yang baik selama sisa hidup saya yang akan datang. Itu sudah luar biasa kalau memang rezeki seperti itu datang. Terima kasih saya ucapkan meskipun saya belum tau apa yang akan terjadi !!

                                                           Birthstones
Month
Stone
January
February
March
Aquamarine or Bloodstone
April
May
June
July
Ruby or Star Ruby
August
September
Sapphire or Star Sapphire
October
November
December
TurquoiseLapis Lazuli, Blue Zircon, or Blue Topaz
Source: Jewelry Industry Council.
Benar kan, mengait-ngaitkan mineral batuan ini dengan bulan kelahiran seseorang adalah sekedar “permainan dari para pengusaha yang tergabung di Jewelry Industry Council

Anwari Doel Arnowo

30 April, 2010






1 comment:

  1. Benar sekali pak Anwari, apa sih yang dicari jika tidka kesehatan?

    ReplyDelete